Historie firmy Clark
V tomto roce jsou uvedeny elektrické vozíky TMX12-25 a ECX20-32 s absolutně novou 100% AC technologií. Tyto vozíky mají vynikající využití ve výrobě, ve skladech, expedicích a stáčírnách. Vozíky TMX12-25 a ECX20-32 AC mají minimální požadavky na údržbu a nejsou hlučné.
Na globální trh vysokozdvižných vozíků je uvedena řada CLARK Gen2. Gen2 nabízí nosnost od 4 000 do 6 500 liber, s plnopryžovými koly či pneumatikami. Model navrhla pobočka Clark Material Handling Asia a pokračuje v budování dobré pověsti značky Clark jako výrobce spolehlivých a odolných vysokozdvižných vozíků.
V tomto roce je představena modelová řada Genesis, uvádějící čtyřkolové vozíky se spalováním s celogumovými koly i pneumatikami. Řada Genesis se vyznačovala izolovanou kabinou pryžovými prvky , čímž se zvýšilo pohodlí obsluhy a byl tak stanoven nový standard pro produktivitu a spolehlivost.
V tomto roce byly představeny elektrické čtyřkolové vozíky ECA17-30 & EPA 20-30. Představovaly velký pokrok v designu a ergonomice elektrických vysokozdvižných vozíků CLARK, díky lepší spolehlivosti, produktivitě a pohodlí obsluhy. Model ECA se posléze vyvinul v roce 1987 do modelu ECS17-30, který pak následoval v roce 1996 model ECG20-32.
V tomto roce byla představena výrobková řada C500. Řada C500 zahrnovala vozíky se spalovacím motorem i elektrické, s celogumovými koly i pneumatikami. Řada vysokozdvižných vozíků Clark C500 nabízela modely s nosností 2 000 liber pro použití ve skladech a s nosností až 80 000 liber pro ocelárny. Nakonec nahradila modelovou řadu Clarklift.
V tomto roce byl představen vozík TW15/20. TW15/20a byl prvním elektrickým tříkolovým vysokozdvižným vozíkem v USA a stal se v průmyslu běžně používaným vozíkem. Vykazoval vynikající manévrovací schopnosti a používal se v celém průmyslu, v expedicích, skladech a plnicích linkách. Vývoj posunul vozík TW15/20 v roce 1981 k modelu o 24 voltech, TM10/15S. Pak z vozíku TM10/15S byl vyvinut vozík o 36 voltech TM15/20 v roce 1986.
V tomto roce je představena řada Clarklift. Clarklift byla ucelená řada vysokozdvižných vozíků se spalovacím a elektrickým pohonem a nabízela celogumová kola i kola s pneumatikami. Postupem času nahradila modely Carloader, Utilitruck a Clipper. Společnost CLARK představila zvedací zařízení a v něm svislý I nosník. Tato nová svislá konstrukce výrazně zlepšila pevnost a stabilitu.
V tomto roce jsou představeny paletové vozíky Hydrolift (se spalováním motorem ) a Electrolift (s elektrickým pohonem). Později pod značkou Powrworker byl Electrolift používán jako ruční vozík s pohonem. Byl v nabídce pro paletové, plošinové, tažné a vysokozdvižné vidlicové skladové vozíky.
V tomto roce byl představen model Planeloader, první vysokozdvižný vozík s pneumatikami od společnosti CLARK. Byl hlavně určen pro provoz v terénu pro spojenecké letecké základny během II. světové války. Válečné přebytky modelu Planeloader využívali zelináři, dodavatelé a letecké společnosti. Společnost CLARK byla oceněna cenou „E“ armádního námořnictva za vynikající válečnou výrobu. Společnost CLARK je prvním výrobcem vysokozdvižných vozíků, který začal lepit na vysokozdvižné vozíky výstražné štítky.
V tomto roce byl představen vozík Carloader, první vysokozdvižný vozík s moderní krátkou spojkou a spalovacím motorem na světě. Carloader se vyráběl sériově již od svého uvedení a zároveň jej začali kopírovat i mnozí další výrobci vysokozdvižných vozíků. Výroba se udržela až do roku 1964.
V tomto roce je představen Truclift, vysokozdvižný vozík se spalovacím motorem. Truclift byl prvním vysokozdvižným vozíkem se spalovacím motorem na světě, který používal hydrauliku pro zvedání nákladu a nikoli mechanické převody a páku. Vozíky a vysokozdvižné vozíky se pak začaly vyrábět v novém závodě CLARK v Battle Creek v Michiganu.
V Buchananu v Michiganu vznikla divize vozíků CLARK Trucktractor Company jako divize společnosti CLARK Equipment Company. V tomto roce je firma CLARK Material Handling Company přímým následníkem společnosti CLARK Tructractor Company. Společnost CLARK vstupuje na zahraniční trhy a první vozík je dodán do Francie.
První vozík byl vyroben v Buchananu v Michiganu zaměstnanci společnost CLARK Equipment Company. Byl to světově první průmyslový vozík se spalovacím motorem. Původně byl vozík vyroben s plošinou nebo nákladní korbou a nakládal a vykládal se ručně. Používal se k vnitropodnikové přepravě materiálu mezi různými výrobními odděleními společnosti CLARK, jako bylo oddělení náprav, oddělení výroby kol a vrtací dílna. Nicméně návštěvníci závodu byli ohromeni jeho praktičností a požadovali, aby ve společnosti CLARK vyrobili vozík i pro ně. Tak v roce 1918 bylo vyrobeno osm vozíků a v roce 1919 již bylo vyrobeno více než 75 kusů.